Just another WordPress.com site

Where 2 go 2



Where 2 go 2


Mijn hart klopt niet meer. Het slaat. De razende spier lijkt zich een weg naar buiten te willen  forceren, met iedere slag wordt de weerstand van mijn ribben minder.


Dit zijn mijn ergste momenten. Doen – niet doen, gaan – niet gaan: als een balans die aarzelt op zijn middelpunt. Wachtend op de doorslag, een doorslag. Het dondert niet meer welke.


Ik kijk naar de klok. Nog 8 minuten en ik heb gekozen. Het vertikken van de wijzer en de roffel in mijn lichaam disharmoniëren. Ik ben uit de maat.


De man kijkt verstoord op als ik voor de derde keer voorbij snel. Met een voet trekt hij zijn hond naar zich toe. Ik zou hem kunnen schoppen.                                          Maar ik wacht. Haal diep adem, voel het stokken in mijn borst. De lucht benauwd me. Het is nu bijna tijd.


De omroepinstallatie kraakt. Een vrouwenstem verkondigt sympathiek een treinvertraging aan.


Moe laat ik mijn schouders zakken.

 

 

Tekst KdR, Foto HB - ©Imageastory, 2011
Leave a Reply

