Just another WordPress.com site

Burning Heart

Ik spuug de rook uit.
Het blijft even hangen voor mijn mond, totdat het richting die kleine waait.
Ze begint demonstratief te kuchen, de aanstelster.
Veegt met haar hand per ongeluk gele oorlogsstrepen over haar wangen.
Warrior of love.

Inhaleren durf ik niet.
In plaats daarvan zuig ik zo zuinig mogelijk aan het filter, werk al pratende de bedorven lucht snel naar buiten.
Roken schaadt de gezondheid meld het pakje groots.
Niet roken zou mij meer schaden ben ik bang.
Maar dat zetten ze er niet op. 

Mijn zusje kijkt naar me op en lacht. ‘Hoe vind je het geworden?’.
Ik kniel naast haar neer en verruil de sigaret in mijn hand voor het krijt in de hare.
Schrijf groot LOVE in het hart, zo groot dat het er van barsten zou. Ik kan het bijna voelen.
Ondertussen houdt zij demonstratief mijn peuk op armlengte afstand. ‘Roken is goor. En saai.’
Ik geef haar stil gelijk.

Bijna op. De brandende tabak raakt haast mijn huid.
Kleurt het geel, als waarmerk van the in-crowd.
Ik voel hoe de misselijkheid zich een weg naar boven baant.
Oefening baart geen kunst.
Met mijn hoge hak doof ik het vuur en kijk haar aan.
‘Zullen we tikkertje doen?’
Ik ren al weg maar val door ongepaste schoenen.
Groeipijn doet mijn wangen branden.

Tekst KdR, Foto HB - ©Imageastory, 2011
Leave a Reply

